Tuesday, June 5, 2012
Home »
» BANK IN PEMBAYARAN PASTI WANG TIDAK DIKEMBALIKAN
BANK IN PEMBAYARAN PASTI WANG TIDAK DIKEMBALIKAN
Syarikat Penerbangan Airasia adalah sebuah syarikat penerbangan yang masyhul di rantau Asia. Ianya sedang beroperasi keseluruh Dunia. Syarikat menjanjikan kadar tiket yang murah. Sistem tempahan tiket amat mudah dan senang, boleh memesan tiket dengan cara online.Tambang ekonomi yang mampu dibayar oleh semua lapisan masyarakat.Tahu tak kita?atau sedar tak? sebenarnya syarikat memudahkan para pelanggannya membeli tiket dengan cara sistem mudah namun apabila tiket telah ditempah dan pembayaran telah dibuat, maka saat itulah para pelanggan terjerat dan tersempit untuk mendapat kembali wang tersebut sekiranya tempahan tersebut dibatalkan atau tidak mendapat perkhidmatan.
Syarikat hanya mementingkan keuntungan mereka daripada memikirkan masalah para pelanggannya. Promosi jualan tiket murah dapat memikat para pelanggan supaya melakukan pembayaran segera. Syarikat juga mendapat keuntungan besar hasil promosi jualan tiket. Tiket murah perlu ditempah untuk tempoh masa yang akan datang, dalam tiga bulan keatas, pelanggan perlu menjelaskan pembayaran segera bagi keseluruhan kos perkhidmatan. Hal ini syarikat menjadikan wang tersebut menjadi modal syarikat. Wang tersebut digunakan bagi pelaburan mereka, sedangkan sekiranya pelanggan tidak dapat menggunakan perkhidmatan tersebut pada waktu ditetapkan atau menunda tarikh lain maka pelanggan pula dikenakan denda sebab menunda tarikh. adakah perkara adil ? wang pelanggan diguna untuk perniagaan tanpa memberi pulangan keuntungan kepada pelanggan atau sepatutnya memberikan kelonggaran kepada pelanggan melakukan pertukaran tarikh atau nama tanpa dikenakan denda. namun syarikat tidak buat begitu, kerana mereka yakin sekira berlaku sedemikian syarikat akan kerugian. apa orang kata "biar rugi pelanggan jangan rugi syarikat"